Gefeliciteerd
Alle winnaars op een rij
MANAGEMENTBOEK VAN HET JAAR 2024
MANAGEMENTBOEK VAN HET JAAR 2024
Giftig gedoe op de werkplek
'Giftig gedoe op de werkplek' is een must-read voor iedereen die aan de sociale en psychologische veiligheid binnen teams en organisaties wil werken.
Naar het boekMANAGEMENTBOEK VAN HET JAAR 2023
MANAGEMENTBOEK VAN HET JAAR 2023
Spelen werkt
Spelend leren is de leukste en meest krachtige manier van leren. Dit boek laat je zien hoe je hoe je game-based learning gemakkelijk kunt toepassen.
Naar het boekMANAGEMENTBOEK VAN HET JAAR 2022
MANAGEMENTBOEK VAN HET JAAR 2022
De inclusiemarathon
In De inclusiemarathon interviewen auteurs Kauthar Bouchallikht en Zoë Papaikonomou 41 diversiteitsprofessionals en -onderzoekers over hun kennis en ervaringen in het werkveld.
Naar het boekMANAGEMENTBOEK VAN HET JAAR 2021
MANAGEMENTBOEK VAN HET JAAR 2021
Fantoomgroei
Winnaar Managementboek van het Jaar 2021 Sander Heijne en Hendrik Noten laten in 'Fantoomgroei' zien dat onze economie al ver voor de coronacrisis ontspoorde.
Naar het boekMANAGEMENTBOEK VAN HET JAAR 2020
MANAGEMENTBOEK VAN HET JAAR 2020
De wereld is rond
Banken, retailers, de media, taxibedrijven en zovele andere organisaties ervaren vandaag de kracht van digitalisering en de uitdagingen die ermee gepaard gaan.
Naar het boekMANAGEMENTBOEK VAN HET JAAR 2019
MANAGEMENTBOEK VAN HET JAAR 2019
Alles transactie
In dit boek een geïntegreerd perspectief op de kern van het koopproces, tweezijdige markten, platforms, data en vertrouwen.
Naar het boekMANAGEMENTBOEK VAN HET JAAR 2018
MANAGEMENTBOEK VAN HET JAAR 2018
The future of shopping - Waar iedereen retailer is
Traditionele retail is dood. Economische, demografische en vooral technologische ontwikkelingen hebben hem overbodig gemaakt.
Naar het boekMANAGEMENTBOEK VAN HET JAAR 2017
MANAGEMENTBOEK VAN HET JAAR 2017
Het innovatiedoolhof
Managementboek van het Jaar 2017 Met dit boek zet je de juiste stappen op het juiste moment in de juiste volgorde. Zo maak je zelf innovatie simpeler.
Naar het boekMANAGEMENTBOEK VAN HET JAAR 2016
MANAGEMENTBOEK VAN HET JAAR 2016
De Corporate Tribe
De antropologische verhalen in dit boek geven inzicht in praktische tools en modellen voor organiseren, veranderen en leiden van organisaties.
Naar het boekMANAGEMENTBOEK VAN HET JAAR 2015
MANAGEMENTBOEK VAN HET JAAR 2015
Omnichannel in retail - Het antwoord op e-commerce
In dit boek reikt Gino Van Ossel een concrete oplossing aan. Hij breekt een lans voor omnichannel in retail, door niet langer de winkel maar wel de klant centraal te stellen.
Naar het boekMANAGEMENTBOEK VAN HET JAAR 2014
MANAGEMENTBOEK VAN HET JAAR 2014
Zakendoen in de nieuwe economie
De vraag die iedere ondernemer anno 2013 op de lippen brandt: hoe verdien je als ondernemer je geld in een nieuwe duurzame economie? Marga Hoek geeft in dit boek het antwoord.
Naar het boekMANAGEMENTBOEK VAN HET JAAR 2013
MANAGEMENTBOEK VAN HET JAAR 2013
Leren samenwerken tussen organisaties
Deze uitgave helpt om de regels en logica die een rol spelen in een samenwerkingsverband te doorzien en te komen tot een gemeenschappelijke taal en een gezamenlijk perceptiekader.
Naar het boekMANAGEMENTBOEK VAN HET JAAR 2012
MANAGEMENTBOEK VAN HET JAAR 2012
Gedeeld leiderschap
Nieuwe vormen van organiseren en samenwerken vragen om een nieuw soort leiderschap: leiderschap als resultaat van co-creatie. Door leiderschap te delen verbetert de kwaliteit.
Naar het boekMANAGEMENTBOEK VAN HET JAAR 2011
MANAGEMENTBOEK VAN HET JAAR 2011
Connect!
Managementboek van het jaar 2011! Bedrijven als ontmoetingsplek voor connecties en creativiteit? Lanting helpt de aansluiting met de sociale netwerkgeneratie te behouden.
Naar het boekMANAGEMENTBOEK VAN HET JAAR 2010
MANAGEMENTBOEK VAN HET JAAR 2010
Inkoop - een nieuw paradigma
'Inkoop' van Gerco Rietveld is uitgeroepen tot Managementboek van het Jaar 2010. Inkoop maakt een ongekend snelle ontwikkeling door. Pioniers betreden ongebaande paden en ontdekken steeds nieuwe kansen. Inkoop, van oorsprong een ervaringsvak, komt ook conceptueel tot ontwikkeling. 'Inkoop - een nieuw paradigma' wil inkoop uit haar functionele isolement halen en tot een volwaardige partner in business laten uitgroeien. Dit boek richt zich op hen die richting en leiding geven aan inkoop. En op hen die onderweg zijn naar die positie. Wie meer van inkoop wil begrijpen, kan niet om dit boek heen. 'Inkoop' van Gerco Rietveld is uitgeroepen tot Managementboek van het Jaar 2010.
Naar het boekMANAGEMENTBOEK VAN HET JAAR 2009
MANAGEMENTBOEK VAN HET JAAR 2009
Veranderdiagnose
'Veranderdiagnose' van Rob van Es is uitgeroepen tot Managementboek van het Jaar 2009. De keuze van de jury viel op dit boek, omdat dit in de ogen van de jury het meest vernieuwende en verfrissende boek van het afgelopen jaar is geweest. De actualiteit is bovendien zeer hoog omdat er een behoorlijke behoefte is voor een andere wijze van veranderen.
Naar het boekMANAGEMENTBOEK VAN HET JAAR 2008
MANAGEMENTBOEK VAN HET JAAR 2008
Leidinggeven aan professionals? Niet doen!
In professionele organisaties moet leiding gegeven worden. Zeggen managers. Niet doen, zegt Weggeman, want professionals zijn al gemotiveerd. Managementboek van het Jaar 2008.
Naar het boekMANAGEMENTBOEK VAN HET JAAR 2007
MANAGEMENTBOEK VAN HET JAAR 2007
En nu laat ik mijn baard staan
Dit boek is uitgeroepen tot Managementboek van het jaar 2007. Leen Zevenbergen geeft aan dat het anders moet. Dit boek is in woord en beeld zo verfrissend dat u tijdens het lezen en kijken denkt: zo leuk en spannend kan werken dus ook zijn! En met die ondernemingszin komen innovatieve ideeën en praktijken tot stand.
Naar het boekMANAGEMENTBOEK VAN HET JAAR 2006
MANAGEMENTBOEK VAN HET JAAR 2006
Anton Philips 1874-1951
In 1895 vertrok de twintigjarige Anton Philips naar het afgelegen provinciestadje Eindhoven om zijn broer Gerard te helpen met het verkopen van gloeilampen. In enkele decennia tijd groeide de gesjeesde HBS'er uit tot een ondernemer van on-Nederlands - ja van wereldformaat, dankzij zijn werklust, geldingsdrang en ondernemerstalent. Hij loodste het bedrijf door de Eerste Wereldoorlog, de radio-'boom' van de jaren twintig, de recessie van de jaren dertig en de Tweede Wereldoorlog en bouwde het uit tot een elektronicamultinational met honderdduizend werknemers ten tijde van zijn overlijden.
Naar het boekMANAGEMENTBOEK VAN HET JAAR 2005
MANAGEMENTBOEK VAN HET JAAR 2005
Het drama Ahold
Dit boek werd op 8 maart 2005 uitgeroepen tot Managementboek van het jaar. De verkiezing van het Managementboek van het Jaar is een initiatief van en wordt georganiseerd door Managementboek.nl. De jury die onder leiding stond van Harry Starren bestempelde het winnende boek als een boek dat in de traditie staat van voorname collega's als Wim Wennekes, Jannetje Koelewijn en Marcel Metze. Jeroen Smit heeft zich met 'Het drama Ahold' onder hen geschaard en heeft voor een breed publiek inzichtelijk gemaakt hoe het toegaat achter deuren die anders voor ons gesloten blijven. Het is een boek dat zijn lezers serieus neemt door conclusies en analyses aan de lezer over te laten. Een sterk staaltje onderzoeksjournalistiek en een aanwinst voor het genre. En leesbaar, bovenal zeer leesbaar. Waar ging het mis? Waarom werd er niet gecorrigeerd zolang dat nog kon? Dit is het indringende verhaal over de mensen en de emoties achter de cijfers. Het is tevens het verhaal van twee broers, Albert en Gerrit Jan Heijn, die een familiebedrijf uitbouwden tot een begrip in Nederland. Als Gerrit Jan in 1988 wordt ontvoerd en vermoord, komt voor het eerst een niet-familielid aan de top. Was dat het begin van het einde?
Naar het boekMANAGEMENTBOEK VAN HET JAAR 2004
MANAGEMENTBOEK VAN HET JAAR 2004
De emotiemarkt
Tot nu toe werd de beleveniseconomie vooral gezien als iets wat uitmondde in een ongebreidelde fun industry, met behulp waarvan mensen uit alle macht proberen hun verveling te verdrijven. Susanne Piët gaat in dit boek verder en beschrijft de volgende fases in deze economie. Zij voorspelt ondermeer een omslag in de tot nu toe algemeen gehuldigde aannames, met de consequenties en implicaties van de beleveniseconomie op langere termijn en op velerlei gebied. Dit boek is Managementboek van Jaar 2004.
Naar het boekMANAGEMENTBOEK VAN HET JAAR 2003
MANAGEMENTBOEK VAN HET JAAR 2003
Hoe word ik een rat?
In dit boek geeft Joep Schrijvers inzicht in het politieke gedoe in bedrijven. Hij beschrijft op ironische en zeer toegankelijke wijze de meest voorkomende gore streken.
Naar het boek